Thursday, June 17, 2010

bebelan hyper.

salam n hye to all!
sy maseh di seoul n skang dlm bilik bsame farah. she's still sleeping.
it's 3.50am n i'm as always lah kan.
mata mmg terbaik. tak tido2.
insomnia yg makin menjadi2.
haih.. mcm mane la masuk degree nanti. risau2.
huu. abg wan baru keluar td. ke shopping mall.
disini shopping mall buka ikut suke hati siape2 saje.
yang sy nampak, ada shopping mall yg buka dr pukul 12am-3pm,
10am-4am, n mcm2 la. pelik bukan?
no wonder disini orang kata, kota yg tidak pernah tidur.
mak aih. ye la, malam smalam kami balik hotel dlm pukul 2 pagi n by that time,
maseh rancak lagi orang bershopping.
n masalahnye.. orang2 korea je kot yg shopping kat mall.
sy rase macam. nak. jerit kuat2 kat tgh2 tuhhhh,
"kamu2 semuaaaaa... balik laaaaa. esok ta keje ke apeee??"
ta pon, interview mereka sorang2,
"incik rasa skarang pukul berapa?"
"agak2 la, lama lagi ke nak shopping?"
"tiap2 hari shopping sakan tak habis duit ke?"
"ta smayang subuh ke incik? tssk."


tp kan, kalau anak2 perempuan mereka balik lewat ta boleh marah la kan.
contoh situasi :

*amaran : bahasa ini telah dialih kepada bahasa melayu agar kefahaman dari segi isi dan tujuan mencapai piawaian.

emak : peah, kamu tahu sekarang pukul berapa?!
peah : ye mak, sekarang pukul 5 pagi mak. kenapa?
emak : kamu tanya kenapaa?? *sambil urut dada* kamu tahu sekarang sudah pagi! kenapa balik lewat? anak dara tak elok balik lewat ke rumah faham! nanti mas kawen kurang, hantaran sikit, dan macam2 lagi. emak tak sanggup menghadapi tomahan serta cacian orang2 kampung ni peah!
peah : tapi mak.. peah..
emak : tapi apa peah! nyatakan! senaraikan! ulaskan!
peah : mak. peah kan kerja promoter dekat dotta shopping mall. mak tak nampak ke peah pakai maskot ikan buntal ni mak?
emak : oh. maaf. emak ter emo. mm. cantik maskot kamu pakai ni peah. kamu promote ikan buntal ke?
peah : *letih dan emo sbb tak suka kerja pakai maskot mcm a&w tuh* peah naik dulu ye mak. mlm esok peah kerja lagi. mak jangan marah2 pulak. tssk.

ok. ni mcm drama melayu dah. aaaaa. sebenarnye suda saket kepale. maka, kepala pun mereng suda. omaigod. harap maaf dengan bebelan yang macam. makcik itu, uhu. btw, sebentar lagi sy akan pulang ke mesia. yeay! seronok2. doakan gue ya. wink.

mm. rakan2.. anda ada suggestion utk sy buat entry pasal apa2? if u do.. just let me know ya. idea2 bernas anda amatlah sy hargai. tehee. ;)

selamat malam semue.
mimpi manis ya ;)

2 comments:

  1. ikan buntal?hahaha sedap tu..masak lomak cili api..gaya penceritaan yang sungguh memberangsangkan.macam ada pengalaman je jadi maskot hehe

    ReplyDelete
  2. cara2 lilit selendang kasi lawa2 and simple/senang and practical.

    ReplyDelete