Top2Toe Styliesta

[Sponsored post]

Assalamualaikum and hi :)

sekali dengar tajuk entry ni macam nak promote baju pulak kann.. sebab nama macam tu. hihi. tapi sebenarnya bukan! kite nak bagitahu yang Top2Toe Styliesta ni sebenarnya adalah nama untuk Image consulting yang dimiliki oleh akak cantik bernama Emi Idura:)







penting sangat ke nak kena ada perunding imej bagai?

bagi sy, jika anda seorang yang sedang mencari identi, masih kena nasihat oleh kawan2 atau mak sendiri utk ubah penampilan, anda sangaaaat memerlukan perunding kecantikan!


tapi sy kan ada kawan2, they all boleh tlg sy kot. tak perlu lah perunding2 ni.

kawan memang boleh tolong. tapi kadang2 timbul masalah juga. contohnya, ada kawan yang tak sampai hati nak kata baju yang kite baru beli untuk raya tu sebenarnya sangat tak sesuai dengan bentuk tubuh kita. demi nak jaga hati katanya, haruslah kata cantik (-_-'). atau ada juga kawan yang jenis iyakan semua apa kata kita. jadi sebenarnya kita di dalam comfort zone, walhal.. kalau orang luar tgk, mungkin gaya dan imej kita tak berapa sesuai dengan kita.


paling penting, perunding imej ni tahu apa yang boleh menaikkan confidence level kite. jadi tak perlu lah nak segan silu rasa pakai baju ni macam mak datin ke, pegi pasar ke, etc. kita blh consult pakaian macam mana yang sesuai untuk kita ke office, casual, jalan2 atau sekadar nak berjumpa teman2 rapat :)


banyak kelebihan yang kita akan dapat dan tentunya perkara macam ni akan membuatkan kita lebih gembira dengan diri kita sendiri. 

Kak Emi ni adalah founder dan Principle trainer di Top2ToeStyliesta Image Consulting. She is Internationally Certified and Accredited as the Professional Image & Color consultant by the world renown London Image Institute (LII).

Kak Emi ni ada banyak cara untuk menambahkan skill kita dalam membentuk imej sendiri, such as individual coaching, corporate programs, workshops and conference.





Ni antara program-program secara individu yang Kak Emi tawarkan, macam menariks kan?
Personal Makeover | Personal Color Analysis | Wardrobe Analysis |
Body & Face Shape Analysis | Personal Shoppers | Hijab Styling and Accessorizing base on your Face Shapes | Style Personality Analysis |



Top2ToeStyliesta Image Consulting  jugak bakal menempatkan diri di peringkat antarabangsa apabila Kak Emi dijemput untuk menjadi speaker di International Muslimah Fashion Week & Retreat, Pennsylvania, United States, March 2014. Bestnya, kepada sesiapa yang berminat nak memasarkan barangan muslimah ke peringkat international, Kak Emi akan buat further announcement tak lama lagi , di mana dia memerlukan supplier muslimah – hijab, jubah, abaya, accessories yang boleh dibawa ke sana! Selain menjadi speaker, satu booth akan dibukak oleh Kak Emi untuk memberi peluang kepada usahawan Malaysia yang berminat nak join …Ha..peluang menariks!

jom usha2 social media kak Emi ni! dia ada banyak bagi tips2 berguna untuk kita gunakan seharian. i love her style, tak nampak terlalu over in most of the things :)

Top2ToeStyliesta :


till then, take care people! :)

Comments

  1. Memang lumrah setiap wanita inginkan kecantikan .
    Thanks ats tip tu . .
    lau tk keberatan , silah follow Aya balik . .
    Jangan lupa tinggalkan link untuk difollow balik oleh followers Aya :)
    http://nabilatulnadiah.blogspot.com/2013/10/a-flower-blooms-beauty-is-must-to-all.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu. tips tu bukan dari sy, tapi dari kak Emy sendiri :)

      Delete
  2. amazing..chantekkk

    ReplyDelete
  3. Memang menarik..atleast kite bleh tampil lebih yakin di hadapan org ramai dgn penampilan yg sesuai. Betul x kak fatin :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. yurp betul! penampilan tu penting utk tgk keyakinan kita. sbb tu la kalau ada presentation lecturer suh kite pakai smart2 dan kemas :)

      Delete
  4. salam:)
    amazing work.cantik semuanya!
    nnt free singgahlah ke blog noly ye
    www.nolyanna.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Fatin,

    Saya suka baca penulisan Fatin dan secara jujurnya, saya rasakan penulisan Fatin menunjukkan sisi kematangan Fatin yang sebenar. Saya suka cara Fatin berfikir yang melebihkan kemajuan diri dan peningkatan kendiri berbanding luahan perasaan yang kebanyakkannya ditunjukkan oleh blogger2 yang lain. This is a unique key of yourself. :)

    Saya sekarang cuba untuk belajar lebih banyak ilmu dalam bidang usahawan. Mungkin pada masa akan datang Fatin boleh kongsikan inspirasi, tips dan panduan kepada pembaca yang ingin berjinak-jinak dengan bidang perniagaan pula. Mana tahu, ada diantara kalangan pembaca adalah bakal rakan kongsi bersama Fatin atau sesama mereka sendiri. =)

    -Wani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wassalam Wani :)

      Insha-Allah.. sy ni pun masih lagi merangkak.. segan sebenarnya. tapi kalau ada yg bertanya, why not kan? kalau ada masa dan tips2 yg penting dalam business, i will write it in my dear blog :)

      Delete
  6. minimalis fesyen adalah yang paling bagus, tak sarat sangat sampai tak kene gaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. so true. minimalis ni kadang2 boleh nampak elegant juga :)

      Delete

Post a Comment

Popular Posts