dreamer.

Assalamualaikum.


Hi, nama saya dreamer. mama cakap nama saya dreamer sebab sy ada 'dreamy eyes'. saya tak faham, tapi saya layankan aje. umur saya 5 bulan, tapi 15/10 ni, genap umur saya 6 bulan. saya ni mix persian dan exotic medium hair. tapi hidung saya tak penyek macam adik beradik yang lain, but that what makes mama choose me. mama baru aje ambil saya lebih kurang 2 minggu lepas dekat kedai haiwan.


Sebenarnya mama nak ambil saya masa bulan puasa lagi, tapi dia cakap dia kene kumpul duit sebab saya bukan free :'(. kalaulah saya ni free, dah lama saya cakap dekat doktor tu call mama, ambil dreamer sekarang. walaupun mama tak ambil saya lagi masa tu, tapi tiap2 minggu mama datang jenguk saya.


once mama ambil saya, dia terus bawak saya pergi kl. jadi sekarang saya adalah kucing bandar, oh bangganya :') sebab mama dah bersusah payah belikan macam2 barang untuk saya, saya berazam untuk menjadi seekor kucing jantan yang baik dan penuh sopan santun. tapi kadang2 saya pelik sebab mama suka cakap bahasa yang saya sendiri tak faham bila dia cakap dengan saya. walaupun nama saya dreamer, tapi mama suka buat2 pelat panggil dwimmer, twimmer, babycat, syg, etc. mungkin mama ada sindrom yang saya sendiri tak pasti, takpe nanti bila mama pergi kerja saya telefon doktor haiwan tempat saya tinggal dulu. saya harap doktor dapat rawat penyakit mama saya :')


pagi2 lepas subuh, mama suka jerit nama saya kuat-kuat walaupun saya ade je kat sebelah sejadah mama. mama akan teman saya breakfast sampai makanan kat dlm bekas kena habis. mama cakap tak baik membazir. tapi masalahnya, mama selalu refill balik makanan kat dalam bekas. sampai kadang2 saya rasa nak muntah. mama mungkin tak faham maksud obesiti. oh well.


saya paling suka waktu malam sebab mama ada di rumah! kami akan tengok tv sama-sama. saya dan mama suka tengok masterchef season 2, mama cakap satu hari nanti dia berangan nak masuk masterchef. saya harap kalau mama masuk, mama bawak saya sekali.


kalau bosan, mama akan ambil tali panjang dan berlari2 satu rumah sebab dia tahu saya akan kejar macam orang sewel. saya teramat menikus, jadi saya tak boleh tahan godaan tali yang berlari-lari itu. weekend pula, mama akan bawa saya ke taman botani untuk bersiar2. mama kata dia nak jogging, tapi masalahnya saya selalu keletihan bila ikut mama jogging sebab kaki saya tak panjang macam mama :'( last2 mama bawak berjalan2 dan kenal pokok2 di sana sebab dari lahir saya tak pernah lihat dunia luar.


haritu mama gelak sampai guling2 dekat lantai sebab tengok saya main cake ninja dekat ipad. saya rasa game itu sangat best, tapi mama cakap kucing tak boleh main. but.. i can play it well.. hmm. kena pujuk mama lepas ni.. sigh.


kalau tidur malam, saya mesti tidur atas perut mama. tapi saya ada habit bila mata dah terpejam, saya akan gigit2 dagu mama sampai tak sedar. kesian mama, dagu dia selalu merah2 sebab saya.uh.


ok lah awak. dah pukul 2 petang. saya nak sambung tidur dulu. good night!

Comments

  1. Replies
    1. kann.. kite sampai sekarang tak abis2 geram lagi ngan dia. huhu.

      Delete
    2. Kucing u mcm kucing I..sebijik.mata bulatnya, bulu gebunya..tapi harini pagi tdi dia da mati..depan mata saya. Dia keracunan..

      Delete
  2. wah comel....geramnya nk jumpa ngan dreamer ni hehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. dreamer ni suka ngan orang tau, kalau jumpa nanti dia peluk! ahah.

      Delete
  3. comel la. tetibe rindu kucing kat rumah tuu

    ReplyDelete
  4. alololo,comei aih cerita anak mama ni,hehe

    ReplyDelete
  5. comel cute...pandai dreamer posing..ehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalahnya.. dia suka camera! mushkil betul dia ni kucing ke atau hanyalah jelmaan. tssk.

      Delete
  6. cutenya dreamer ni! n pndai pulak dya berbicara. hihi~~

    ReplyDelete
  7. comellnyaaa..... nak sekor. mana beli dreamer ni? hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila2, tapi jgn ambil dreamer! ehehe. beli dekat kuantan, D'pets :)

      Delete
  8. wah comeynyer~ mata mcm bulan mengambang.

    ReplyDelete
  9. thank youu. sejuk perut mak dia mengandung. ehehe

    ReplyDelete
  10. Bestnya ada kucing manja cam tu. hehe

    ReplyDelete
  11. hello dreamer!!! selamat berkenalan!! =)

    ReplyDelete
  12. aalaaaaaa...!! shomelnyer.. nak peluk2 rasenye dreamer... <3 <3... zati da bace gadis icon maj wanita.. muda lg fatin ni yer.. tp zati respectla da bley jd model y hebat.. dpt p paris lg... do the best fatin..!!

    ReplyDelete
  13. aduhh... lucu.. mesti nakal ne kan? geram weh !!!! :D

    ReplyDelete
  14. kucing saya tuh :)

    ReplyDelete
  15. awww comel sangat lah dreamer...http://pinkbubblegumprincess.blogspot.com

    ReplyDelete
  16. eiiiiii!! gewam gewamm!! knp comel sgt dreamer ni.. grrrrr. :P

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts