si pari dan hikayat angannya.

Assalamualaikum.


hikayat seribu satu malam kau ukir buat aku.
penuh dengan angan dan dongengan hingga aku
ibarat terbang tak bersayap.
penuh dengan ceritera indah.
kau. iya kau.
kau buat aku khayal.

kemudian aku hilang dalam mimpi2 malamku.
tersenyum indah dibuai hikayat seribu satu malam kamu.

kini aku terjaga.
tapi masih tersenyum manja.

cukup lah. esok aku mahu kau ceritakan lagi padaku.
biarlah apa sahaja kisahnya.
asal tukang ceritanya, kamu.
itu sudah cukup.


malam semua ;)

Comments

  1. sweet dream tau..puisi ni indah bangat!!hehe

    ReplyDelete
  2. cute..asalkan tukang ceritanya kamu...>.<

    ReplyDelete
  3. mimpi dgn hikayat itu hihi

    ReplyDelete
  4. best lar puisi fatin..fatin ada bakat dlm menulis puisi..hehe :)

    ReplyDelete
  5. cepat atau lambat, realiti tetap akan terpadam nanti. tetapi memori, sentiasa terpahat di hati. :D

    ReplyDelete
  6. puitis pulakk akak sorg niee. huhu XD

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts